Styrka

Ikväll har jag umgåtts med en grupp fantastiska människor som jag lärde känna förra sommaren. Det finns en stor sannolikhet att vi fortfarande är kvar i lära-känna-stadiet och ännu inte har haft "riktiga" konflikter, men jag blir så glad varje gång jag träffar dem. 
 
Det diskuterades en del ikväll om att våga, och dessa människor har verkligen gjort mig modigare. Vi har tränat mycket på civilkurage, framförallt en metodmodell som heter KAOS, och även om jag egentligen inte har fått tillämpa det i min vardag ännu så har det stärkt mig som människa. Jag har blivit mindre konflikträdd och vågar säga ifrån, vare sig det handlar om problem eller orättvisor i min närhet eller mer distanserade saker.
 
Jag kommer att be en kvällsbön ikväll där jag vill be Gud att alla personer ska få ha personer i sin närhet som stärker dem och gör dem modigare, så att det blir fler människor som vågar stå upp för sig själva och andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0