Livet är en musikal

Eller i alla fall mitt liv är det. Jag tror att största orsaken till att jag har fastnat för tv-serien Glee (utöver att den ifrågasätter många normer och att karaktärerna har stora drömmar) är just för att så tycker jag att mitt liv känns. Bland det bästa som finns att plocka fram en låt som passar in i min nuvarande situation eller känsla. 

 

När jag blev av med min förra lägenhet så var det "Bostadsansökan" med Laleh. När det tar slut med en partner eller vän är det "Symphonie" med Silbermond. På årsdagen för min pappas död är det "Tystnaden" med Gråfötterna. Dagen efter jag har druckit (mer eller mindre mycket) alkohol så är det "Spriten och livsglädjen" med Svensk Pop. 

 

På sistone har det varit mycket "Like A Virgin med Madonna" och "Bad Romance" med Lady Gaga eller covern på samma låt med Jay Smith. När jag sätter det på pränt så ser det inte så bra ut inser jag, men det känns faktiskt bra. Om inte annat så är det bra låtar att dansa till. 

 

Medan jag skrivit det här inlägget har det slumpats fram så att jag först fick "Bad Romance" med Jay Smith, sedan Glee-covern på "Don't Stop Believin' " och efter det "Some Die Young" med Laleh. Hmm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0