Massvis med fika, och en liten fundering om psykologstudenter

Julgröten med rollspelskompisarna igår blev supermysig! Dessutom ledde den till att jag fick fika idag igen, närmare bestämt en stor chailatte med lussekatt. Fantastiskt gott då jag är förälskad både i chai latte och allt sött med saffran, och ovanpå på det fick jag fantastiskt sällskap med en psykologstudenter.
 
Alla psykologstudenter som jag känner går det väldigt lätt att ha roliga och intressanta diskussioner. Jag undrar om det har att göra med vilka som söker sig till sådana utbildningar eller att de blir sådana av att plugga psykologi. Ja, denna eviga fråga om hönan eller ägget kom först. (Fast svaret på det är att ägget kom först, eftersom fiskar och reptiler la ägg långt innan de första fåglarna kommit till, men ni fattar min poäng.)
 
Ikväll skickade jag ett sms till en kompis och granne som endast innehöll ordet "Te?" och svaret blev "Visst!". När jag kom dit blev det inte bara te, utan även äppelpaj med hemmagjord (!) vaniljsås. Jag blev erbjuden glögg också, men eftersom det här redan var på väg att bli en frosseridag så tackade jag nej till det. Det var fantastiskt gott ändå, och i sann anda med det fina vädret som vi har just nu drack vi ett te med namnet "Den första snön".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0