Mer kritiskt tänkande åt folket!

För alla som passerar Drottningtorget i Göteborg så måste ni spana in en av busskurerna som står intill huset som ska byggas om till hotell!

På utsidan finns försvarsmaktens reklam: "Din bror tycker inte att det är viktigt att upprätthålla fred utomlands" eller något sådant står det på den. Under hade någon själ skrivit:

"Skapar vapen fred?"

Tack, tänkte jag. Skönt att veta att någon mer tänker på det alternativet.

På insidan av samma busskur var det reklam för Rexona deodorant. En modell-smal tjej höll upp armen så att man tydligt såg undersidan och längre ner stod det "Våga vara naturlig". Troligtvis samma person som skrivit på andra sidan (det var i alla fall ett likadant frågetecken) hade ritat ditt hår under hennes armar samt strykit under ordet "naturlig" och gjort ett frågetecken efteråt.

Tack, tänkte jag igen. Jag är så störd (eller ostörd?) av min uppväxt att jag tycker det ser mer naturligt ut med hår under armarna.

Personen som är ansvarig för ovanstående förtjänar en eloge. Om jag träffar denne så ska hen få en stor kram, och om jag är väl förbered en bukett fairtrade-rosor. Jag blir lycklig av att se kritisk tänkande på allmänna platser. På riktigt alltså :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0