Nu börjar framtiden - inför COP15

Tanken att faktiskt åka till COP15 väcktes i mitt undermedvetna för snart två år sedan. Det var under bildandet av Klimataktion, när vi diskuterade mötet som ett mål, en kulmen, en vändpunkt eller något annat. Det kändes i alla fall väldigt avlägset.
.
Klockan 9.09 idag sätter jag mig på ett tåg till Köpenhamn.
.
Det känns så konstigt att det är dags. COP15 är fortfarande någonting avlägset i mina tankar, men om mindre än 15 h ska jag vara på plats. Jag ska vara på en stor klimatförhandling, få träffa andra mijlöengagerade och även få tillfälle att lyssna på själva förhandlingar.
.
Det är jätte spännande. Det är så spännande att jag inte ens kan förmedla känslan med ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0