En bra vändning

I torsdags deltog jag i en flash mob som inleddes med att vi skulle gå på led genom centrala Köpenhamn. Längst fram gick en person med en flagga där det stod ”Follow me – Time for  climate justice”. Vi var ett litet gäng ifrån början, och jag hamnade fyra i ledet.

 

Vi promenerade längst med Ströget genom regnet, gjorde en liten kurva över vägen ibland. Gick ännu mer genom regnet, som rann genom håret och nerför ansiktet.

 

När vi hade gått en bra bit gjorde killen längst fram en u-sväng, och vi följde efter. Det var först då jag såg det. Ledet hade växt och blivit jättelångt. Medan vi hade gått så hade jag hört några som hade sagt att de ville haka på men när jag såg den ringlade ledet av människor som ville vara med bubblade det upp inom mig så att smilbanden drogs uppåt.

 

Det var det tydligaste på det härligaste med att vara i Köpenhamn just nu, och någonting jag underskattade innan. Att se andra människor bry och engagera sig är helt enkelt otroligt inspirerande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0